כח אדם
בטווח הקצר זה די פשוט. אם בחרת טוב העובד שלך יקח אחריות על אזור העבודה שלו ולא תשמע ממנו או מהאזור או לפחות תשמע פחות ויהיה לך יותר זמן פנוי.
נשמע מצויין, לא?
לא מספיק טוב.
תחושה כללית ואינסטינקטים טובים הם בהחלט יתרונות אבל לעיתים יכולים להיות לא מספקים. ואם טעית זה יכול לעלות לך בחודשים אבודים ובהכנסה אבודה.
אם תגדיר בדיוק מה מטרת תפקיד העובד, למעשה, של כל עובד, גם של מזכירה, מארח, מנקה, מנהל – כל עובד. תוכל לאחר מכן גם לבקש מהם לספור כל יום כמה ייצרו בתפקיד ואתה תוכל לסמן את הנתונים על גרף ולראות אם העובד מתקדם, נשאר אותו דבר או נמצא בתקופה לא טובה.
וכמובן תוכל לטפל בהתאם. לא תאמין מה תגלה ואת הפער בין התחושה לבין מה שקיים באמת!
תנסה או תנסי. בהצלחה.
הדברים העיקריים שתחפש אצל מועמד יהיו:
נכונות לעבוד ונכונות ליצור וליזום.
השאלות הבאות יעזרו לך לגלות האם המועמד מתאים:
1. במה אתה מתגאה בעבודה האחרונה שלך?
2. מה השגת בעבודה האחרונה שלך?
3. מה חשוב לך במקום עבודה? (התשובה צריכה להיות קשורה בהשגת מטרות ולא כסף, משרד, איזה אוטו או איזה סטטוס).
4. מה אוהב לעשות בשעות הפנאי? (מחפשים אנשים פעילים ויצרניים)
בהצלחה!
מי שגרם לזה לקרות זה רק אתה ולא העובדים שלך!
זה מתחיל כאשר גייסת מישהו לעבוד עבורך והתחלת לפתור עבורו בעיה ומאז אותו חלק בתפקיד שלו הוא שלך, מאחר והוא מפחד לקחת אחריות ולטעות ולכן יפנה את זה אליך.
אז מוכן לטיפ??
אם, מעכשיו ואילך, כל עובד שמגיע אליך עם שאלה או בעיה, התשובה שלך תהיה: "איך אתה היית פותר את זה???"
בזמן שהעובד חושב ומעלה פתרונות ואתה מקשיב המצב יתחיל להשתפר במהירות, תוכל לגלות אם חסרה לו הכשרה או ידע בתפקידו ולספק אותם ופתאום תוך מעט מאוד זמן תמצא את עצמך מפסיק לפתור בעיות והעובדים פחות ופחות יגיעו אליך עם הבעיות כי לימדת אותם להפעיל את הראש ולמצוא פתרונות בעצמם!
אחד מקווי המדיניות הארגוניים החשובים ביותר שקיימים הוא:
"לעולם אל תפתור בעיה שזוטר כלשהו מפנה אליך. לעולם!!!"
תנסה את זה שבועיים וכתוב לי איך הלך. בהצלחה!