אחד הלקוחות שלי היה לחוץ מאד לסגור עוד עסקאות כדי להכניס כסף מהר לעסק. הוא לא ויתר לאף לקוח פוטנציאלי, עשה הכל כדי שפגישות לא יתבטלו ועבד עד השעות הקטנות של הלילה. בקיצור, עבד מאד קשה!
עכשיו, לעבוד קשה כשצריך זה מצויין. רק מה, הלקוח שלי עשה עוד כמה דברים:

  • הסכים להתפשר על מחירים (הפר את מדיניות המחירים שהוא עצמו קבע)
  • הסכים להתפשר על תנאי תשלום (הפר את המדיניות לגבי תנאי תשלום שהוא קבע)
  • הסכים לקבל לקוח שמלכתחילה נראה לו בעייתי (הפר את המדיניות שלו לגבי לקוחות)

הלקוח שלי עשה את כל אלה במחשבה שזה יציל את העסק שלו!

אותו לקוח בעייתי גרם לו לבזבז זמן יקר על הסברים ארוכים, נסיעות מיותרות ופגישות על גבי פגישות מעבר לנורמלי.
לכל עסק יש מדיניות, גם אם היא לא כתובה ועדיף שתיכתב בשלב כלשהו, והמדיניות למעשה נוצרת מהניסיון של בעל העסק ואלה הן ההחלטות, המסקנות, החוקים שעל פי הם בעל העסק מעוניין לנהל את העסק שלו.

חריגה מהמדיניות של העסק תמיד תביא לפלונטרים וקשיים מיותרים!

לאחר שבודדנו את החריגות האלה, גרמתי ללקוח לא לוותר לעצמו, זה לא היה קל ודרש אומץ מצידו והתמדה מצידי.

כשהתחיל להטמיע את המדיניות הנכונה, זרק (בצורה נכונה) את הלקוח הבעייתי, לא התפשר על המחירים ועל תנאי התשלום, ראשית חש הקלה ותוך ימים אחדים נכנסו לו עסקאות גדולות יותר מכל אלה שנכנסו לו בעבר!!!