שימוש נכון בכוח-אדם

הגעתי לעסק של בעל ואישה מאוד חמודים, הגבר מסתובב בשטח ומנהל מספר פרויקטים בשיפוצים ובבניה, האישה מנהלת את המשרד.

העסק עובד מאוד יפה עם פרויקטים גדולים שמגיעים מפה לאוזן אך עדיין נאבק עם קושי בניהול הכספים ולחץ תזרימי בלתי פוסק!!! הלקוחות שילמו, לא הייתה בעיית גביה, אבל הייתה בעיה תזרימית. תמיד היו יותר חשבונות לתשלום מאשר מזומנים.

בפגישת האבחון הראשונה שעשינו (שירות המבוא שלנו שהוא בכלל שירות חינמי ולא מחייב) נתנו לזוג כלים והבנה בנושא הניהול הפיננסי – מי עושה אותו ומי אחראי על הנושא,  כיצד יוצרים תזרים מזומנים עתידי עם צפי הכנסות ומציאת נקודת איזון – (כל זה בפגישה אחת!) מכיוון שהאישה הייתה מתחום הנהלת החשבונות היה לה קל להבין את הנתונים, להסכים ולראות כיצד תיישם.

ראינו שנקודת האיזון, כמובן, גבוהה יותר מכמות הכסף שנכנס. בשלב זה, נתגלתה הבעיה האמיתית, הבעל ניהל מספר פרויקטים במקביל ולא נראה שהיה מסוגל להכניס פרויקט נוסף לנהל אותו.

תוך כדי שאני שואל אותו שאלות רבות ומנסה לראות מהי הדרך הטובה ביותר לפתור את הבעיה על-ידי תמחור מדויק יותר, על-ידי הגדלת מיומנויות הניהול שלו כך שיוכל לנהל יותר פרויקטים במקביל ופתרונות אחרים, עלינו על רעיון מעולה שלא רק פתר את הסיטואציה אלא בעזרתו היה אפשר לראות התרחבות אמיתית של העסק!

הפתרון שייך לתחום של "העשרת כוח אדם". ראינו שאחד ממנהלי העבודה שלו עובד כבר שנים רבות ואפשר לסמוך עליו, הוא יודע לנהל פרויקט כהלכה ועד הסוף. החלטנו להפוך אותו למנהל פרויקטים ולתת לו לנהל שניים וכך התפנה לבעל העסק זמן ויוכל לקחת עוד שני פרויקטים נוספים. לא עצרנו שם, אלא צירפנו חניך נוסף שיתלווה למנהל הפרויקטים החדש כדי שילמד לנהל פרויקטים גם הוא, כך ההתרחבות תוכל להיות גדולה כפליים.

כל זה קרה מהר מאוד!!! בעל העסק ואשתו היו מבסוטים עד השמיים, הם שיקמו את המטרה שלהם…