סדר בבלגן! איך עושים את זה?

מדובר בעסק בתחום התוכנה המעסיק ארבעה אנשי תוכנה, הם עובדים מהבית ומבצעים את הפרוייקטים לפי ניגונו של מנהל הייצור, על בסיס של "מעכשיו לעכשיו", נוסיף ונאמר שמנהל הייצור הוא גם בעל העסק ועסוק בדברים רבים נוספים בעסק שלו. בנוסף, בעל העסק מתלווה לאיש המכירות לכל פגישות המכירה כאדם שעונה על שאלות טכניות. העסק עבד בבלבול גדול, והמנכ"ל לא הספיק לעשות את מה שנדרש ממנו. כמובן, עבודות לא סופקו בזמן, לא היו מספיק מכירות והיה לחץ תזרימי מתמיד.

התחלנו לעשות סדר בעסק, התחלנו בחישובים כדי להגיע לנקודת האיזון בעסק. לאחר מכן, פירקנו את הפרוייקטים של החברה לחלקים, מי עושה מה, וכמה כל חלק כזה שווה בכסף לחברה ואז התחלנו לראות כמה כל מתכנת מייצר בטווח הקצר והסיכום של כולם נתן לנו את כושר הייצור של החברה ולמזלנו היא הייתה ממש קצת מתחת לנקודת האיזון. עכשיו בנוסף, בעל העסק ידע כיצד לתמכר פרוייקטים ובדיוק כמה זמן יקח לסיים כל אחד מהם. כדי לפנות קצת זמן לבעל העסק חיפשנו מתכנת חמישי בעל כושר ניהולי שיקח על עצמו את ניהול היצור ובנוסף ייצר בעצמו. חישבנו שוב את נקודת האיזון עם העלויות החדשות ובעל העסק התחיל להתפנות לתכנון ובנייה של נהלי עבודה נכונים ולחשוב על עתיד העסק, להכניס יותר שליטה במכירות ולהגדיל את ההכנסה של החברה.
בעל העסק התחיל להירגע, העסק עבד נכון יותר, המכירות עלו, והכי חשוב, הוא הצליח לישון בלילה.