לגלות את הבעיה האמיתית בעסק

אני רוצה לספר לכם סיפור מקרה על בעל עסק שהיה משוכנע שהבעיה שלו שלא נכנסות לו מספיק עבודות ושיש לו בעיה בניהול פיננסי בגלל שהבנק לא הפסיק לרדוף אחריו.
תוך כדי תצפית בחלקים שונים בעסק: המכירות, הייצור, כוח האדם, הניהול של בעל העסק, התצפית גילתה תמונת מצב שונה ממה שבעל העסק החשיב כבעיות ההרסניות של העסק שלו.
הדבר שהתגלה היה שבעל העסק הוא בייביסיטר של עובדי הייצור שלו, לא יכול להתרחק מאזור הייצור כדי לטפל באזורים אחרים, כמו להכניס עוד עבודה לעסק.
העובדים שלו היו פונים אליו ללא הפסק עם בעיות, תקלות וכל דבר קטן שנקרה בדרכם. אפס הגדלת ראש. למעשה הוא שילם להם כדי שהם יפעילו אותו על בסיס שעתי. בזבוז אנרגיה נוראי, אנרגיה של כסף ואנרגיה אישית של בעל העסק.
בדיקה נוספת גילתה שאף אחד מהעובדים לא מסוגל במצב הנוכחי לנהל את הייצור לבד. זה הוביל אותנו לפתרון האמיתי עבור בעל העסק הזה – כוח אדם!
בדקנו את נקודת האיזון של העסק, ראינו שגיוס של מנהל יצור יביא, למעשה, להכנסה באופן עקיף לעסק, כי כך בעל העסק מתפנה להזרמת עוד עבודה לעסק שבקלות תכסה את עלויות מנהל היצור ולמעשה תגדיל את הריווחיות בעסק.
גייסנו ומצאנו את האדם המתאים. העבודה נכנסת, העסק גדל ובעל העסק רגוע ועם זמן יקר שהתפנה לו.
לא תמיד מה שנראה על פני השטח הוא הדבר שבאמת דורש טיפול ואם לא מטפלים בדבר הנכון אין לעסק סיכוי טוב להתאושש  או לגדול כפי שרוצים.