עובדים מבוקר עד ליל וממשיכים לקחת הלוואות?

בפגישה הראשונה התברר כי למרות עבודה קשה מבוקר עד ליל הבחור הנחמד מפסיד כסף וצובר חובות חודש אחר חודש.
ניסיתי להבין מה הסיבה האמיתית לסיטואציה. לאחר ששאלתי מספיק שאלות התברר שהמוצר והשירות שניתנים הם מעל הממוצע ויש דגש על הפרטים הקטנים ביותר. אני באופן אישי מאוד אוהב לשמוע שהמוצר והשירות מצויינים. זהו מצב של תמורה בשפע ועל כלל זה מתבססות החברות הגדולות והמצליחות ביותר. אך כלל זה אומר לתת מעל המצופה ולא לתת שירות בחינם, דבר זה הוביל אותי למקור של הבעיה.
תמחור!
בנוסף לזה, הבחור עובד תמיד יותר ימים ממה שהוא מתכנן על כל עבודה מכיוון שרוצה לשמור על מוצר ושירות איכותי.
הוא אף פעם לא לקח את המספרים וחישב אותם וראה כמה הוא צריך להכניס בחודש עבודה, ויותר מזה,  ביום עבודה!
הגענו למקור הבעיה!!! משם הפתרון היה פשוט!!!
אז מה עושים? זה הולך להיות קצת טכני אז תתכוננו…

  לקחנו את כל ההוצאות החודשיות הקבועות, הוספנו לזה אגרות ותשלומים שנתיים וחילקנו אותם ל-12, הוספנו לזה משכנתא, והלוואות שמשולמות, הוספנו לזה הוצאות על קידום העסק וכמובן מה צריך להביא הביתה. (אני בדרך כלל מוסיף לסכום הזה תוכנית חיסכון או פק"מ שישמר בצד אבל במקרה הזה אמרנו שזה עדיין מוקדם) ואז הגענו למספר.

מספר זה נתן לנו את ההוצאות החודשיות הקבועות של העסק. המספר היה כמובן הרבה יותר גבוה ממה שהבחור שלנו חשב.
למעשה, רוב בעלי העסקים שפגשתי חשבו שההוצאות שלהם הרבה יותר נמוכות ממה שהן בפועל.

נחזור לחישוב, הוספנו את ההוצאות על חומרי גלם, קבלני משנה וכמובן מיסים. שלושת האחרונים משתנים לפי ההכנסה וכמות העבודה הנכנסת. שיחקנו קצת עם המספרים האלו והגענו למספר נכון והגיוני שאותו צריך להכניס בחודש, את זה חילקנו למספר ימי העבודה בחודש והנה היה לנו סכום תמחור והכנסה ליום עבודה – סכום שאי אפשר לרדת ממנו.

ראיתי את ההקלה על פניו של הבחור אך עדיין הוא נראה טיפה מודאג, הוא תהה איך הוא הולך לתמכר בסכום כזה???יש את מחיר השוק ומתחרים ו…
בלי גינוני נימוסין מיותרים, בישרתי לו את האמת: כל יום שהוא מכניס ומבצע עבודה בפחות מהסכום הזה, הוא למעשה נותן מתנה ללקוחות שלו על חשבון האובר-דרפט שלו. למרות הקושי הוא הבין את זה, לא הייתי צריך לשכנע אותו מעבר לכך.
בפגישה הבאה שלנו הוא אמר לי, כשחיוך גדול מרוח לו על הפנים, שסגר עבודה גדולה ולקח בחשבון את הימים הנוספים שיצטרך להישאר ומרווח ביטחון ממש גדול וכל זה בתמחור החדש!!!

וכל זה היה בפגישה אחת!