טיפים להצלחה

כח אדם

איך תדע שגייסת טוב?
איך תדע שהעובד שגייסת באמת עוזר לפעילות של העסק שלך?
בטווח הקצר זה די פשוט. אם בחרת טוב העובד שלך יקח אחריות על אזור העבודה שלו ולא תשמע ממנו או מהאזור או לפחות תשמע פחות ויהיה לך יותר זמן פנוי. 
נשמע מצויין, לא?
לא מספיק טוב.
תחושה כללית ואינסטינקטים טובים הם בהחלט יתרונות אבל לעיתים יכולים להיות לא מספקים. ואם טעית זה יכול לעלות לך בחודשים אבודים ובהכנסה אבודה.
אם תגדיר בדיוק מה מטרת תפקיד העובד, למעשה, של כל עובד, גם של מזכירה, מארח, מנקה, מנהל – כל עובד. תוכל לאחר מכן גם לבקש מהם לספור כל יום כמה ייצרו בתפקיד ואתה תוכל לסמן את הנתונים על גרף ולראות אם העובד מתקדם, נשאר אותו דבר או נמצא בתקופה לא טובה. 
וכמובן תוכל לטפל בהתאם. לא תאמין מה תגלה ואת הפער בין התחושה לבין מה שקיים באמת!
תנסה או תנסי. בהצלחה.
מה לחפש אצל המועמד בראיון עבודה?
חשוב לדעת! מה אתה מחפש בראיון עבודה?
הדברים העיקריים שתחפש אצל מועמד יהיו: 
נכונות לעבוד ונכונות ליצור וליזום.
השאלות הבאות יעזרו לך לגלות האם המועמד מתאים:
1. במה אתה מתגאה בעבודה האחרונה שלך?
2. מה השגת בעבודה האחרונה שלך?
3. מה חשוב לך במקום עבודה? (התשובה צריכה להיות קשורה בהשגת מטרות ולא כסף, משרד, איזה אוטו או איזה סטטוס).
4. מה אוהב לעשות בשעות הפנאי? (מחפשים אנשים פעילים ויצרניים)
בהצלחה!
כיצד יוצרים עובדים שבאמת שיורידו עומסים ולחצים?
אם אתה חושב בזמן קריאת שורות אלו על כמה העובדים שלך לא מוצלחים ועד כמה הכל נופל עליך, אז יש לי חדשות בשבילך.
מי שגרם לזה לקרות זה רק אתה ולא העובדים שלך!

זה מתחיל כאשר גייסת מישהו לעבוד עבורך והתחלת לפתור עבורו בעיה ומאז אותו חלק בתפקיד שלו הוא שלך, מאחר והוא מפחד לקחת אחריות ולטעות ולכן יפנה את זה אליך.

אז מוכן לטיפ??

אם, מעכשיו ואילך, כל עובד שמגיע אליך עם שאלה או בעיה, התשובה שלך תהיה: "איך אתה היית פותר את זה???"
בזמן שהעובד חושב ומעלה פתרונות ואתה מקשיב המצב יתחיל להשתפר במהירות, תוכל לגלות אם חסרה לו הכשרה או ידע בתפקידו ולספק אותם ופתאום תוך מעט מאוד זמן תמצא את עצמך מפסיק לפתור בעיות והעובדים פחות ופחות יגיעו אליך עם הבעיות כי לימדת אותם להפעיל את הראש ולמצוא פתרונות בעצמם!

אחד מקווי המדיניות הארגוניים החשובים ביותר שקיימים הוא:

"לעולם אל תפתור בעיה שזוטר כלשהו מפנה אליך. לעולם!!!"

תנסה את זה שבועיים וכתוב לי איך הלך. בהצלחה!

פיננסים

איך מסווים הכנסות ובשביל מה?
גם אם סגרת את השנה עם רווח בדוח השנתי יש לי הצעה מאוד חשובה עבורך. אתה בטח יודע שהנתונים מהדוח השנתי לא באמת משקפים את המציאות והרווח שאתה רואה שם לא ממש נמצא אצלך ביד וגם לא בחשבון הבנק. ובכן, איך יוצרים רווח אמיתי? כזה שבאמת אפשר לעשות איתו משהו!

לא משנה איזה ארגון או עסק יש לך, תמיד, אבל תמיד, הוא ינסה להוציא יותר ממה שהוא מרוויח.

הדרך היחידה לשמור על יתרת הכנסה (במזומנים) הוא להרחיק אותה מהישג ידו של הארגון כך שנראה כאילו הוציאו את הכסף!!!! כן, אתה סוג של עובד על עצמך בעיינים! זה חייב להיות חלק מההוצאות השוטפות של העסק. גם אם אתה משלם על זה רבית או מפסיד 15% מההכנסה שווה לעשות את זה כי אחרת לא יהיה לך לא את זה וגם לא את 15% שניסית לחסוך.
שים את זה בפק"מ או בתוכנית חיסכון או אפילו בחשבון בנק אחר. זו הדרך היחידה לצאת עם רווח אמיתי.
גם אם יהיה לך חור פיננסי באמצע השנה תנסה לא להשתמש בכסף שנצבר אבל גם אם לא תהיה ברירה יהיה לך כסף לטפל בזה וגם תמשיך לחסוך.
כסף זה הופך לחלק מההוצאות הקבועות של העסק ולא תהיה ברירה אלא להגדיל את ההכנסות כדי לכסות את ההוצאה הזו.
אז עם כמה כסף נזיל אני אמצא אותך בסוף 2015???
זה הטיפ הטוב ביותר שאני יכול לתת לך לשנת המס החדשה ולאחל לך המון פריחה ושגשוג.
כמה צ'קים לחלק?
אם היית יכול לשלם לספקים שלך במזומן סביר מאוד שהיית עושה את זה. אבל זה לא המצב כי גם לך משלמים בצ'קים דחויים ואתה מסתמך על תשלומים אלו כדי לשלם לספקים. ככל שהעסק שלך עם מחזור חודשי גדול יותר כך הסיכון שלך במשחק הזה גדול יותר, ומי שמשחק במשחק הזה בדרך כלל נכווה! והכוויה הזו כואבת! כמה דוגמאות כואבות יהיו להפוך למוגבל בבנק, למשכן מחדש את הבית וכו'…

פתרון אחד לבעיה, כפי שאמרנו, לעשות הרבה כסף ולשלם לספקים במזומן!! הדבר שמשלים את הפיתרון הזה והופך אותו לקל יותר לביצוע יהיה לשים כל חודש כסף בצד! כן! כמו שיש לך שכירות ומשכורות לשלם כך צריך להיות גם חיסכון! הוראת קבע חודשית של כמה אלפים לפחות. כך שבמקרה שלא עשית מספיק כסף או לקוח מסוים לא שילם לך אתה יכול להשתמש בכסף שחסכת כדי להציל את העסק.

דרך נוספת ומאוד טובה היא במועד התשלום לספק לעשות העברה בנקאית וכך, במידה ואין לך את  הכסף לשלם לספק, אז השליטה עדיין נשארת בידך ואתה יכול לדחות את הספק.

הדרך הכי טובה ידועה בשם, תשלום לפי תאריך יעד, כדי שתוכל לשלם כך חייב להיות לך סדר בחשבוניות הספקים לפי תאריכים. אתה צריך לדעת בכל התחלת חודש כמה כסף אתה יכול להוציא על ספקים כך שתמיד תוכל לשלוט על כך שמה שתכניס יהיה גבוה יותר ממה שתוציא.

בהצלחה. ואם יש שאלות תשלח במייל ובכיף אסביר עוד.

מהי הדרך האמיתית לצאת מהלופ?

האם אפשר לנצח בכל מחיר? האם אפשר להתגבר על כל סיטואציה פיננסית? הפעם משהו קצת אחר…🙈🙉🙊

הדרך האמיתית לצאת מהלופ…
יש מספר דרכים  לצאת ממצבים של לחצים תזרימיים.
אני מכיר את כולן, ניסיתי את כולן.
יש רק דרך אחת לעשות את זה באופן סופי
ובצורה נכונה!
(מבחינת האספקט של ניהול הכסף בתוך כל הסיפור הזה.)
חשוב מאד לציין, הטיפול האמיתי והסופי בעניין כולל את הטיפול בכל חלק וחלק של העסק.
בעיקר בנושא השיווק, המכירות והגדלת ההכנסות.
אך יש מקום נכבד וגדול להבין את הדרך שבה מנהלים את הכסף תוך כדי משברים כלכליים.
לפני שאתן נתונים לגבי הדרך שבה עושים את זה,
חשוב להבין, ישנו אינטרס מצד גורמים שונים,
שאנשים יהיו בלחצים פיננסיים,
שתתקיים סוג של עבדות,
שאנשים יהיו ב"לופ".
כאשר אנשים מוטרדים בשל פקטורים בסיסיים של הישרדות,
קשה להם להרים את הראש ולהתבונן בצורה נקייה, ו לשאול " מה באמת קורה כאן?".
זה מקנה לגורמים מסויימים חופש פעולה רחב לפעול באופן שמשרת את האינטרסים שלהם,
ושלהם בלבד – ופחות אנשים ישימו לכך לב.
זה נובע מכוונות רעות. יש גם כאלה.
דבר נוסף, כמו שבעת מלחמה, יהיו אלה שירווחו מכך, כך גם יש אנשים שמרווחים כאשר אחרים נמצאים בלחץ כלכלי.
הם יכולים למכור הלוואות מכל מיני סוגים,
ללא מטרה ועם מטרה,
הלוואות לעסק, פרטיות, משכנתאות, בערבות מדינה,
מסגרות אשראי,
ניכיון צ'קים,
כרטיסי אשראי בנקאיים, חוץ בנקאיים,
ועוד מיליון אופציות של אותו דבר.
אנחנו משלמים המון, המון כסף, לאותם גופים פיננסיים.
מערכות פיננסיות כלל עולמיות, עם לוביסטים בממשלות, אנשים עם הרבה כוח, שעושים הכל כדי שהמצב ימשיך ואולי גם שלא ישתפר.
מבחוץ זה נראה כאלו הכל יופי טופי,
בתי הקפה מפוצצים,
נוסעים לחופשות,
רכבים חדשים כל שנתיים שלוש,
והכל – בהלוואות!

הדרך לצאת מהמצב הזה,
מתחילה אצל האדם. בראש שלו.
בשינוי נקודת המבט.
ביכולת להתבונן על התמונה האמיתית.
להפסיק להגיד "יהיה בסדר" כאשר נראה שהמצב לא משתפר.
להמשיך לקוות ולתייג את זה כאסטרטגיה.

הדרך היא להחליט שהולכים לטפל במצב.
ללא הלוואות נוספות.
ללא נכיון צ'קים.
ללא מסגרות אשראי.

אם מישהו מסוגל להחליט שזה הולך להיות המצב מעתה, יש סיכוי שזה יצליח.
וכן, מדובר ב"דם, יזע ודמעות".
אם חס וחלילה, מישהו חולה במחלה קשה,
נעשה הכל כדי לטפל במצבו.
אם העסק נמצא בלחץ תזרימי כזה או אחר,
עמוס בהלוואות ואשראים, נאבק כדי לעמוד בצ'קים שחולקו,
זאת מחלה עסקית.
והדרך לטפל בה, הוא לא להמשיך לעשות את אותם הדברים שהביאו להחרפה.
במקרה הזה, עושים דיאטה, משנים את התזונה ואת אורח החיים,
מפסיקים עם ההלוואות והאשראים, לא מחלקים צ'קים דחויים למרות שזה יכול להיות מאד "בלתי אפשרי".
ישנה דרך להתמודד עם הקושי.
עושים את זה פעם אחת.
יש מצב שזה יגרום לאי הסכמות, מורת רוח, באסה ועוד אצל אחרים.
דע שניתן לטפל בכל אלה.
ישנה דרך לטפל בהם.
אם תעשה את זה כשורה, עוד תמצא אותם מפנים אליך לקוחות חדשים, כאשר תעלה על דרך המלך.
אם מישהו הגיע לשלב שנמאס לו מכל העניין…
זה הזמן להשאיר פרטים!
אני אעניק לך פגישה בת שעתיים ואם צריך אפילו יותר.
לא מסתכל בשעון במקרים כאלה, כאשר מדובר בשפיות הפיננסית של מישהו.
השאר פרטים!
עכשיו.
לא יהיה זמן טוב יותר.

פה בשבילך,
מנש

לקביעת פגישה סמסו לנו ונקבע >> לווטסאפ

שיווק וקידום

מהו שיווק אפקטיבי שלא כרוך בהוצאות?

למרבה הפלא (או לא) גודל רשימת התפוצה שלך וכמות הדואר שאתה שולח אליה הוא מה שיקבע את ההכנסה שלך.
אם תסתכל על ארגונים גדולים תוכל להבחין שהמשותף לכולם, הוא שיש להם מערכת ניהול לקוחות – זה הבסיס שעליו מושתת העסק שלהם – כל המידע נמצא שם וכל העובדים באותו ארגון עובדים עם מאגר המידע הזה.
אתה יכול לומר, "אני לא ארגון גדול ואלי כל זה לא קשור".
אני מסכים איתך. אתה אולי עדיין לא ארגון גדול. אבל בוא נראה מה אתה כן.
אתה כנראה אדם שיש לו כמה בני משפחה. העדה בטח תקבע את הכמות, אבל לא תמיד את האיכות 😉
כמה חברים.
כמה חברים בפייסבוק, לינק-אין ושאר רשתות חברתיות.
כמה ספקים.
כמה מתעניינים.
כמה הצעות מחיר.
כמה לקוחות.
כמה לקוחות עבר.
כמה… אנשים שיש לך איתם איזשהו קשר! כן!

מה תעשו איתם?
הכניסו את הנתונים הבאים לקובץ אקסל: שם, טלפון ומייל. תוסיפו לרשימה הזאת עוד ועוד זהויות, באופן קבוע ובלתי פוסק. מטרת הרשימה הזאת היא לגדול! בכל הזדמנות שאתם פוגשים מישהו חדש, חישבו על להכניס אותו לרשימת הנמענים שלכם והכניסו!
הדבר הבא יהיה להתחיל לתקשר איתם. מה זה אומר לתקשר?
למכור?
לא! (זאת אומרת אם מתעקש לקנות אתם בטוח מוכרים, כן).
לתקשר, זאת אומרת, לפתח איתם מערכת יחסים! תחזרו אחריהם, תפנקו אותם – כמו השלב הראשון בכל מערכת יחסים, השלב שלרוב מתגעגעים אליו הכי הרבה. זה שלב שכרוכה בו השקעה, לעיתים בעלי עסקים מוותרים או מתייאשים. זכור, זאת פעולה שרק עם התמדה תביא לתוצאות. לעיתים, לקוח יפנה אליך לראשונה בבקשה להצעת מחיר גם לאחר ששלחת לו מסרים במשך שנתיים ואפילו יותר.
תנסו להעניק ערך לאנשים שאיתם אתם מתקשרים. שלחו להם דברים שהם רוצים לקבל! אפשר לברר מה הדברים האלה על-ידי סקרים, ולא, זה לא מסובך ודורש תואר שני.
שים לב, חוק הספאם מגדיר מבחינה חוקית מה מותר, מה אסור ואיך – וודא שאתה לא מפר את החוק!
קיימות מערכות פשוטות לשליחת מסרים במייל, בהודעות טקסט – השתמשו בהן! זה ישתלם לכם!!!

ותזכרו את ההערה הבאה:
הערה חשובה: הדרך לגלות אם זה אכן עובד כפי  שאני טוען – היא לנסות את זה בעצמך באמת ובתמים!!!

מהו הפספוס העיקרי בשיווק?
העיקרון הבסיסי ביותר בשיווק אומר: קדם מעל ומעבר ליכולת הביצוע הנוכחית של העסק ואתה תנצח!!! כלומר אתם צריכים לעשות פעולות קידום ושיווק כך שיכנסו פניות, לקוחות או הזמנות מעבר למה שאתם מסוגלים לבצע – כן, זה מפחיד! אבל זאת הדרך היחידה לנצח ולגדול. 
 
בעלי עסקים שאני פוגש עוצרים לקוחות מלרכוש את המוצרים והשירותים שלהם בגלל שיש לחץ מצד מי שמספק את השירות. זו הטעות הגדולה ביותר שאתם יכולים לעשות. אתם אמורים להכניס הרבה עבודה ושהשיווק יחליט על הייצור או השירות ולא ההיפך. אם אתם אוהבים לתת שירות טוב אני סומך עליכם שתמצאו את הפתרונות למתן השירות על הצד הטוב ביותר

התארגנות

אין לך מספיק זמן?

מכירים את זה שהדברים הכי חשובים והכי חזקים הם לפעמים הדברים הכי פשוטים?

במקרה הזה, הנקודה החשובה ביותר – היא עניין היישום, ה-"להכניס את זה לשימוש", ה"להפעיל אפילו משמעת עצמית אבל לעשות את זה". הבנתם את הרעיון, נכון?

אז מה הדרך להשיג יותר זמן?

מה הדרך לעצמה רבה יותר? איך תגבירו את היכולת שלכם לבצע דברים?

איך תשיגו את היעדים שהצבתם לעצמכם?

הערה חשובה: הדרך לגלות אם זה אכן עוצמתי כפי שאני טוען – היא לנסות את זה בעצמך באמת ובתמים!!!

אז אמרנו פשוט, נכון?

אז יש את דרך הפעולה המקובלת:

מקבלים מייל מלקוח, מייל ארוך עם המון פרטים ונתונים וכמה עניינים שידרשו את הטיפול שלנו. אנחנו מכירים את הלקוח הוא אחד מהנודניקים. קראנו חצי ממנו, המייל ארוך ומייגע, בדרך נזכרנו שצריך לחזור לברוך. התקשרנו לברוך. נזכרנו שבסוף לא קראנו את המייל. התחלנו מחדש כי לא זכרנו. אה, ברוך ביקש משהו, נקווה שלא נשכח. נמשיך עם המייל, בוא נקרא שוב מהתחלה, התחלנו לחשוב מה נעשה עם המייל הזה, טוב נטפל בו אחר כך, גם ככה לא ממש הבנו עד הסוף, בטח נצטרך לקרוא אותו שוב. בקיצור, במקרה הטוב, לקח לנו רבע שעה לקרוא 10 שורות.

ואז מה עשינו? אמרנו, טוב, נטפל בזה אחר כך………

טעות גדולה!!!

נכון זה מפתה! אבל זה יהיה בזבוז זמן ומשאבים מטורף לעזוב משהו שכבר התחלנו, במקום להביא אותו עד לסיומו.
אז יש לנו מחזור פעולה: התחלה – שינוי – עצירה.  אם תסתכלו על זה כל פעולה (הגיונית) מורכבת משלושת הדברים האלה.
אז התחלנו וקראנו והתעצבנו והבנו. אז יאללה, בוא נעשה עם זה משהו. עכשיו, כן עכשיו. אני יודע שזאת מחשבה מוזרה או חדשה. אבל ממש עכשיו.
אז נכון, לא נוכל בהכרח לטפל בכל מה שכרוך במייל הזה, אבל אם נהיה ממש חכמים אנחנו נעשה מה שנוכל עכשיו. 

  1. הכי טוב, לטפל כאן ועכשיו בכל מה שקשור למייל הזה. כן יהיו לכם אינספור סיבות למה יש דברים חשובים יותר, ואיך זה לא הזמן ובמקרה הטוב לא תשכחו לטפל בעתיד.
  2. לפעמים זה באמת בלתי אפשרי לטפל בזה כרגע, כי אתם פשוט עסוקים בלתלוש לעצמיכם את השערות בגלל שירות לקוחות של איזה חברה כזאת או אחרת או משהו כזה או אחר. אז לפחות תענו לבחור. תגידו לו שקיבלנו את המייל. שאנחנו מטפלים בזה. (ראו טיפ תקשורת – כך תמנעו מהלקוחות לעבור למתחרים)

לפעמים, באמת, כדי לסיים את העניין ידרשו מספר פעולות ועוד אנשים ועוד מורכבויות.
וכדי להיות מומחה אמיתי ביצירת זמן ושמירה על השפיות, תקראו את הטיפ הבא שלנו – תכניות קרב.

מרגיש לפעמים שאתה נאבק?

אני מניח שיש לכם כמה ימים, מדי פעם, איזה כמה ימים בודדים בשנה, שאתם מגיעים לשש בערב ופתאום קלטתם שעוד לא אכלתם ארוחת צהריים ונוספה לכם עוד שערה לבנה ושבעצם עוד לא סגרתם את העניין עם החשבונית ששמוליק עוד לא קיבל כי עוד לא תיקנתם אותה והמזכירה ביקשה מקדמה ואמרתם לה שבטח אין בעיה וזה יגיע אליה היום ואתם מבינים שזה דחוף וגם היה את בני שאמרתם שתחזרו אליו אבל עכשיו אולי כבר מאוחר מדי וגם הייתם צריכים לעבור בבית מרקחת לקנות ויטמין סי שאומרים שהוא טוב להצטננות של הבן שלך… בקיצור קוצר נשימה.
אני קורא לזה התמודדות. ומה שקורה אם ממשיכים בהתמודדות הזאת הוא בלאגן הולך וגובר!  
קורה לכם?
אז זהו, יש דרך להפחית את הימים האלה ואת הטירוף הזה.

מוכנים? ותזכרו, זה פשוט. ותזכרו גם את ההערה הבאה:
הערה חשובה: הדרך לגלות אם זה אכן עובד כפי  שאני טוען – היא לנסות את זה בעצמך באמת ובתמים!!!

תכנית קרב – סדרת פעולות לביצוע ליום למחרת או לשבוע הקרוב, שאתם קובעים, וביצועם יקדם אתכם לעבר השגת היעדים שלכם בעסק.

מה עושים?

קודם כל כותבים. זה לא יכול להישאר בראש. זה מעמיס ומבלבל ופותח פתח לטעויות, עייפות ועצבים מיותרים.
יש שתי מטרות לתכנית הקרב. אחת היא סדר והשניה – לנהל ולא להיות מנוהל – תיכף אסביר.
אז הכי פשוט, תרשום / תקליד או בכל אמצעי שנוח לך. רק מה, זה תמיד צריך להיות איתך, יותר אפילו מהצל שלך. רשום את כל הדברים שאתה יודע שדורשים את טיפולך. תרשום! תרשום! תרשום! כל מה שעולה! אפילו לשלם דו"ח! 
אז בפעם הראשונה שאתה עושה את זה, אם באמת תרשום הכל – פשוט תקיא את הכל, יקרה משהו מאד קסום ולאט לאט יגמרו לך הפעולות, וכן זה בסוף נגמר ואתה תרגיש אחרת רק מעצם זה שכתבת.
יחד עם הדברים השוטפים שאתה חייב לעשות (לשלם, להפקיד, לחזור ל- וכו') – פעולות שאתה בדרך כלל נדחף לעשות על ידי מישהו או משהו אחר. אתה חייב לכלול בתכנית הקרב שלך את היעדים שאתה מחליט לדחוף כמו: לפרסם 5 מודעות דרושים כחלק מתכנית השיווק, למצוא חברה לקידום קמפיין באינטרנט וכו'.
האופן שבו אתה משתמש בתכנית, היא למעשה יישום הטיפ הראשון שהופיע כאן.
המטרה שלך לסגור את כל היעדים שהצבת. קורה שנדחפים עיניינים שלא תכננת אותם. תכנית הקרב תדע לכוון אותך ובמידת האפשר לא לסטות מהיעדים שהצבת לעצמך, אלא לכתוב אותם ולעשות אותם כחלק מתכנית קרב של היום למחרת או מתי שזה רלוונטי.
כעת זה יהיה חיוני להבין אילו פעולות ויעדים הם חיוניים ביותר עבור העסק שלך ואילו הם פשוט הפרעות ויהיו לך הפתעות, אני מבטיח! זאת בטיפ הבא.

האם זה נכון להעמיד פנים בניהול עסק?
אנשים מחפשים שינוי כי הם רוצים שדברים יהיו אחרת.
למשל, שיהיה להם יותר כסף, יותר זמן, יותר שליטה וכו'.
אחד הכלים החשובים ביותר שקיים הוא הנושא של מצבי פעולה – ההבנה וההטמעה של נושא זה.
כל אדם ו/או פעילות תמיד נמצאים במצב כלשהו – מצב רע מאד, קצת פחות רע, מצב "מאוזן", מצב טוב, מצב יותר טוב, מצב מעולה וכו'. אלה מצבים שונים של קיום. צריך לדעת לטפל בכל אחד מהמצבים באופן שהוא בלעדי למצב, רק אז ניתן באמת לשפר את העיניינים או לשמר אותם במצב מעולה.
צריך להבין שאם כרגע נמצאים לא במצב הכי טוב, בטוח יש כמה דברים שחייבים להשתנות, כי כנראה הפעולות שננקטו עד עכשיו לא היו נכונות כי לא הביאו לתוצאות ששואפים להגיע אליהן.
כמו שבפורים מעמידים פנים ליום שאנחנו מישהו אחר, כך גם לעיתים אני מוצא את עצמי גורם לאנשים לשנות רעיונות מקובעים שיש להם בנוגע לעסק שלהם או להתנהלות שלהם.
הצעד הראשון שלהם הוא להסכים להעמיד פנים שהם יכולים להיות מסודרים או עשירים, עקשנים במכירות, יעילים, נחמדים או כל דבר אחר שאליו שואפים. רק אם מישהו מסכים  "להתחפש" ולאחר מכן  "להסתכן" בביצוע דברים אחרת הוא באמת יוכל להתחיל לטפל בעסק שלו. זאת בהחלט הרפתקה עבורם ועבורי
איך לא להיות משועבד לעסק?
איך זה קורה שאנו הופכים למשעובדים לחלום אותו חלמנו לגבי היותינו עצמאיים, אותו חלום לגבי העסק שלנו, אותו העסק שישרת את האינטרסים שלנו ויעשה אותנו עשירים ומאושרים ובמקום זאת אנו מוצאים את עצמינו עובדים ללא הפסקה, עושים דברים שלעיתים לא מעניינים אותנו ורחוקים מאוד מהחלום – אותה תמונה אידיאלית שאותה ראינו בעיני רוחנו כשפתחנו את העסק. איך זה קורה???? מה אפשר לעשות בקשר לזה כדי לשנות את המצב עכשיו????
 
להפוך מתוצאה לגורם!!!!
 
איך באמת הופכים מתוצאה לגורם??? תזכור את אותה תמונה אידיאלית, את אותה המטרה שעמדה לנגד עיניך כשהחלטת להקים את העסק. עכשיו, שב וכתוב אותה, כתוב גם איך היית רוצה לראות את עצמך בתוך הפעילות הזאת, מה בדיוק אתה עושה בעסק הזה, תכתוב את זה. זאת התמונה האידיאלית. תסתכל עכשיו על המצב הנוכחי. אתה רואה את ההבדל??? כעת, המשך לכתוב תוכנית שעיקרה להביא אותך מהמצב הנוכחי למצב האידיאלי, למשל, "להפסיק לעשות דברים שלא נכללים באותו מצב אידיאלי אותו רשמת" – אם אתה לא אמור להיות איש המכירות בעסק שלך אז תמצא מישהו לתת לו לעשות את זה ותפסיק לעשות את זה. תעשה את אותם הדברים שיעניקו לעסק שלך הזדמנות להגיע לאן שרצית, את השאר תן למישהו אחר לעשות עבורך. תהיה אמיץ! רואה? עכשיו אתה גורם!!! אם תמשיך ותתמיד בזה אתה תצליח.
איך לבנות את העסק בצורה נכונה?

התוצאה של ניהול גרוע היא בלבול. גם אם את או אתה מאד מוכשרים, בנייה לא נכונה של העסק תגרום לך לכרוע תחת הנטל בזמן שהעובדים שלך (אם הגעת למצב שגייסת עובדים) יושבים ללא מעש. בניית עסק ללא ארגון נכון ומדוייק תוביל להשקעת מאמצים מיותרים ותוריד את המורל!

בין אם מישהו אחראי למחלקה, לעסק קטן או לארגון גדול הבנת העקרונות של ארגון חשובה לאין ערוך להצלחה! פעילות, ולא משנה איזו, מורכבת מסדרת פעולות שמתרחשות אחת אחרי השניה. גם אם אתה האדם היחיד העובד בעסק שלך כדאי מאוד שתפרק את רצף הפעולות שלך. לכל אחת מפעולות אלו יהיה תוצר סופי בעל ערך. זהו אותו התוצר שאותו חלק מרצף הפעולות מפיק, אם אחת הפעולות לא מסתיימת בתוצר סופי בעל ערך, אי אפשר יהיה לקיים רצף יעיל של פעילות. הדרך הנכונה לבנות תרשים מהסוג הזה יהיה מהסוף להתחלה.

כלומר, מהו התוצר הסופי של העסק שלך?? לדוגמה: תוצר סופי בעל ערך של מוסך יהיה: "כלי רכב שתוקנו וסופקו בזמן ללקוחות מרוצים אשר ממליצים לאחרים וחוזרים לתיקון או לטיפול הבא". כשיש לנו את זה, אנו ממשיכים אחורה ברצף ומגדירים תוצר סופי בעל ערך לכל פעולה עיקרית ברצף. כך קורה מצב שאנו יודעים בדיוק מה החלקים של כל העסק, איך הרצף עובד ומה כל חלק מייצר. כמו כן, כאשר העסק יגדל (ואם תעשה את זה ככה אין מצב שהוא לא יגדל) ונצטרך לגייס עוד כוח אדם, נדע בדיוק היכן להציב אותו, לא רק על פי תחושה, ואותו כוח אדם ידע בדיוק מה עליו לייצר.

אני מזמין אותך לשבת וליצור תרשים כזה !!! בבוא היום אתה תודה לי.

מהן סטטיסטיקות ואיך הן יכולות לעזור לך בניהול עסק?

לכל תפקיד בעסק יש מוצר, הדבר שאותו התפקיד אמור לייצר, כל המוצרים של כל התפקידים מסתכמים למוצר הסופי של העסק.

כשאני אומר מוצר אני מתכוון למשהו שאפשר לספור אותו. מאידך אם אי אפשר לספור מוצר של תפקיד מסויים בעסק שלך אז התפקיד לא מוגדר נכון או שלא צריך להיות שם. הניהול הכי טוב מתבסס על סטטיסטיקות וסטטסטיקות הן דברים שסופרים אותם לאורך זמן.
ניהול ללא סטטסטיקות וללא מדידת עובדים ותפקידים הוא כמו נסיעה במכונית ללא לוח מכוונים. ניתן לראות איך סטטיסטיקה של תפקיד אחד משפיעה על סטטיסטיקה של תפקיד אחר ובסופו של דבר איך הסטטיסטיקות של כולם משפיעות על התפוקה הכללית של העסק.

כך ניתןלנהל עובדים בצורה נכונה ולא על פי שמועות או הרגשות בטן. או שהעובד שלך עם סטטסטיקה בעליה או שהעובד עם סטטסטיקה בירידה. בנוסף אתה יכול לנהל את העסק שלך על בסיס יומי ושבועי ולא לחכות לסוף החודש כדי להבין שלא עשית טוב אלא לטפל בסטטסטיקה יורדת במקום!!!

אני מקווה שתתחיל מהיום למדוד לפחות את הדברים העיקריים בעסק שלך.

מכירות

לפעמים כדאי לעשות דווקא את ההפך!

אני אוהב לעבוד עם אנשים ולא עם מכונות. ומאד לא אוהב לעבוד בצורה "שטאנצית". סטטיסטיקת המכירות בעסק של לקוח שלי עלתה משמעותית בחודש יוני, הוא שילש את כמות הלקוחות שלו בחודש אחד של עבודה!

לפני כן, היו לו המון רעיונות בנוגע למכירות: מוכרחים לדעת לטפל בהתנגדויות באופן מקצועי, חייבים להבין מהו איש מכירות למופת ולהציג זאת בכל פעם ועוד. בעוד שאלה רעיונות נכונים, להיות מקצוען ומיומן אלה מעלות שלא יסולאו בפז.
בכל זאת, בחרתי לעשות איתו דבר הפוך!

ביקשתי ממנו להגיע להגיע לפגישות מכירה ולא למכור. פשוט לשבת שם, להקשיב ללקוח, ולא לנסות למכור! ההפך, להיות מאד נונשלנטי. כשהלקוח מביע התנגדות בנוגע למחיר למשל, הוא עונה לו בנונשאלנטיות "נכון, זה יקר".
פשוט לא למכור. המצב של "חייב למכור" נעלם והוא התחיל למכור, ובכמויות, להיות הוא עצמו בפגישות, ללא שום מאמץ נוסף.

פשטות. וזה עובד.

אין לך מספיק זמן?

מכירים את זה שהדברים הכי חשובים והכי חזקים הם לפעמים הדברים הכי פשוטים?

במקרה הזה, הנקודה החשובה ביותר – היא עניין היישום, ה-"להכניס את זה לשימוש", ה"להפעיל אפילו משמעת עצמית אבל לעשות את זה". הבנתם את הרעיון, נכון?