למה נשארתי לבד?

מדובר בעסק שהביקוש למוצרים ולשירותים שלו גדל מאוד בשנים האחרונות, אין לו בעיית שיווק והעבודות מגיעות ללא כל מאמץ.
העסק עלה על הגל והעסיק שני צוותי התקנות ועוד מספר עובדי ייצור ברצפת המפעל.
סל המוצרים של העסק גדל והביקוש המשיך לעלות.

בעל העסק, למרות הגדילה של העסק לא הגדיר נהלי עבודה בייחוד בתחום הכספים כמו בתנאי התשלום והגביה. ככל שהעסק גדל יותר הוא הפך ליותר לחוץ ברדיפה אחרי הכסף והגביה ובהרגעת הפקידים ומנהל הבנק שלא זיהו מהר את הגדילה ולחצו על הבלמים מבחינת האשראי, מה שגרם ללחץ פיננסי גדול שמשך את מנהל העסק להתעסק בכיבוי שריפות בבנק יותר מאשר בעסק שלו.

ואז הגיעה מכה מלקוח אחד שלא שילם על עבודה גדולה מה שיצר לחץ גדול עוד יותר מה שגרם לבעל העסק לפטר את המזכירה ועובדים נוספים ולחזור מספר שנים אחורה כשהוא מוכר, מייצר ומתקין עם עוד עובד אחד. החלטה זו נבעה מחישוב לא נכון ועבודה תחת לחץ. החישוב היה: "אני עובד מאוד קשה, מעסיק עובדים שלוקחים משכורות גבוהות ולא מרוויח!!!"

זה לא היה נכון!!! כשעשינו חישובים וישבנו על המספרים נראה שהעסק היה ריווחי, אפילו מאוד!!!

למעשה עם עובד אחד ויכולת ייצור והתקנה מוגבלת העסק לא יכול היה להרוויח. היה צריך לפחות עובד נוסף ואפילו צוות נוסף כדי שהעסק, על כל עלויות התקורה שלו אכן ירוויח, ואת זה בעל העסק הבין והטמיע.
הגדרנו תנאי תשלום נכונים, שלא יחנקו את העסק מבחינת האשראים, עשינו הסדר עם הספקים, עבדנו חזק על הגביה, שמנו כלים למדידת הכסף כולל תזרים מזומנים וטבלאות חישוב נוספות עם חישוב יומי ושבועי (ולא חודשי), הלכנו עם הנתונים הפיננסיים שסודרו לבנק וקיבלנו אשראי נוסף.

גייסנו מחדש מזכירה (שגם עזרה לנו בשיווק), גייסנו עובד נוסף ועכשיו היה לנו צוות התקנות ויש עוד דרך לעשות… אבל העולם נראה הרבה יותר ורוד לבעל העסק עכשיו. הלחץ ירד באופן משמעותי והוא לא לבד עכשיו!!!